سخنان فلاسفه ی تعلم و تربیت در باب آموزش و پرورش
سخنان فلاسفه ی تعلم و تربیت در باب آموزش و پرورش
( برگرفته از کتاب نگاهی به فلسفه ی آموزش و پرورش . دکتر میرعبدالحسین نقیب زاده. انتشارات طهوری )
سقراط : خودت را بشناس!
سقراط : بدکاری از نادانی است.
افلاطون : هنر یکی است و آن همان دانش است.
افلاطون : بازی کودکان در آغاز نه قاعده ای دارد و نه نیازی به قاعده.
غزالی : سعادت حقیقی آدمی نتیجه ی معرفت و برترین معرفت ، معرفت خداست.
جان لاک : من برآنم که ریاضی را باید به هرکس که وقت و فرصت دارد آموخت؛ نه برای ریاضی دان شدن بلکه برای خردمند شدن.
ژان ژاک روسو : پیش از آموختن هر حرفه باید « حرفه انسان بودن » را آموخت.
کانت : راز بزرگ تکامل انسان ، در تربیت است.
پستالوتسی : ذات تربیت نه در آموزش بلکه در محبت است.
پستالوتسی : بی عشق انسان بی خداست و اگر عشق و خدا نباشد ، انسان چیست؟
یاسپرس : انسان بودن ، انسان شدن است.
جان دیویی : رسالت فلسفه ، تحول اجتماعی است و این تحول بوسیله ی آموزش و پرورش صورت می گیرد.
جان دیویی : بهترین روش آموزش ، به کاربردن روش پژوهش علمی از سوی خود دانش آموزان است.
راسل : عیب و هنر آدمی وابسته به تربیت است ؛ از این رو تربیت کلید جهان نو است.
نیچه : ای انسان ! خودت باش.
هربارت : مقصد تربیت دست یافتن به هنرهای اخلاقی است.
فروبل : بازی است که آگاهی به محیط را در کودک پدید می آورد.
برگرفته از وبلاگ : عصر نوین آموزش ابتدایی
"شما یک مطلب علمی را هرگز نفهمیده اید مگر آنکه بتوانید آنرا برای مادر بزرگ خود بیان کنید و او متوجه شود."